Oppdatert Koronaveileder

FHI og Regjeringen åpnet opp for konkurranser for skiidretten igjen. Mandag 22. Februar kom Norges Skiforbund med pressiseringer for skirenn.

HVEM KAN DELTA PÅ SKIRENN I OPPLAND?
Hedmark og Oppland Skikrets viderefører ordningen fra tidligere i vinter, med felles kretsrenn. Dvs. at alle skirenn i Oppland er åpne for utøvere fra klubber tilknyttet Hedmark og Oppland Skikrets, samt utøvere som har fast tilhold i Innlandet fylke, f.eks. pga. studier.

Dette betyr også at det ikke er nok å ha hytte i Innlandet.
Det er lov å reise på hytta, men de nasjonale rådene sier at man ikke skal ha minst mulig sosial omgang med lokalbefolkningen. Dette inkluderer skirenn.

NB! Ny presisering pr. 22. februar:
«En utøver kan kun konkurrere i en krets. Utøvere som er bosatt i annen krets enn der hvor man har sin klubbtilhørighet, tillates å konkurrere i bostedskretsen.»

Dette betyr at dersom du har fast tilhold i Innlandet og deltar på skirenn her, kan du IKKE delta på skirenn i hjemmekretsen før de nasjonale reiserådene lettes.

(Oppland Skikrets, feb 2021)