Vi i Lillehammer Skiklub – Alpint ønsker å gjøre det så enkelt som mulig å komme seg til treninger. Derfor har vi laget disse veibeskrivelsene.

Veibeskrivelse Lillehammer til parkeringen i Kjusbakken

Det koster 40kr å passere bommen. Så nederst i denne veibeskrivelsen ligger også det et kart over Hafjell dersom en ønsker å ta heisen fra bunnstasjonen (gratis parkering). NB! på kveldstreningen i Hafjell (tirsdager og torsdager) i desember vil det ikke være mulig å ta heisen fra bunnen og det må parkeres i Kjusbakken.

Veibeskrivelsen tar utgangspunkt fra Cirkle K Strandtorget. Det er totalt 5 avkjøringer på ruten.

Lillehammer. Ta av E6 og følg skiltingen mot Hafjell (1). Ta første avkjørsel i rundkjøringen. Følg veien i 1,8km, så ta til høyre og oppover mot Hafjelltoppen (1,5). Følg denne veien i 2,8km oppover bakkene.

På toppen av bakken, ta til venstre mot Øyer Sentrum (2). Følg veien i 1,4km. Når en kommer ut av tunellen tar første avkjørsel til venstre og følg skiltingen mot Mosetertoppen/Midtstasjonen (3).

Kjør oppover fjellet fra krysset etter tunnellen (3) i 2,0km. Her passerer en en bomstasjon. Ta første til høyre etter bomstasjonen (4). Følg bakken opp og igjennom en slak venstresving og parkeringsplassen i Kjusbakken kommer på høyre hånd.

Parkeringen er som regel alltid brøytet. Oppmøtested for U10 vil vare ved en stor Lillehammer Skiklub vimpel som står ved Kjusheisen.

Veibeskrivelse Lillehammer til Klubbhuset i Hafjell

Veibeskrivelsen tar utgangspunkt fra Circle K Strandtorget og har totalt 3 avkjøringer.

Ta av E6 på Tingberg og følg skiltingen mot Hafjell. Kjør på veien til du kommer til bunn av Hafjell

Ved bunn av Hafjell ta av til høyre og følg skilting Lodgen og følg veien oppover på sørsiden av Hafjell. Etter ca 250 meter ta til venstre og fortsett skilting mot Lodgen. Fortsett forbi Lodgen så vil Klubbhuset komme til syne med klubbens logo veldig synlig. Parkering rundt klubbhuset er gratis og forbeholdt brukere av Klubbhuset.

Løypekart Hafjell

Kjusbakken: Ta stolheis 1 bra bunn. Ved avstigningen hold til venstre, passer på undersiden av Olympiatunet. Olympia Øvre: Ta stolheis 1. Kjør nedover, slik anvisningen viser. Da vil det komme en T-krokheis som man tar til toppen. Gå av til høyre på toppen og hold til høyre i løypekrysset. Olympia Nedre: Ta stolheis 1 til toppen. Etter avstigning skal man krysse heisen på undersiden av toppstasjonen. Følg denne transportløypa forbi to traseer til man kommer ut i en en kjempe bred trasé.