God Sommer!

Vi går inn mot sommerferien og en roligere periode. Selv om sesongen avsluttet 30. april og en har tenkt at det er rolig fra den tiden og fram til sommeren, så har vår nye Styreleder, Erik Gaarder, hatt hendene fulle med å sette seg inn i klubben vår. Under har han skrevet et brev til alle våre medlemmer om hva han har gjort fram til nå og hva som venter på andre siden av sommeren.

Vi i administrasjonen tar ferie fra 26. juni og er tilbake igjen 1. august. Skulle man derfor sende e-post i dette tidsrommet, vil det ta noe lengre tid enn normalt å få svar.

God Sommer!

Sommerhilsen

Hei alle medlemmer og venner av Lillehammer Skiklub

En ny flott vinter har vi vært heldig nok til å oppleve, for et paradis vi bor i! Selv har jeg bare bodd i Lillehammer siden oktober 2021 og jeg har blitt mer og mer begeistret. Fra 1 januar gikk jeg inn i en pensjonist tilværelse og fikk utrolig glede av vinteren men fikk nok ikke brukt hode så mye som jeg var vandt til. Når valgkomiteen spurte meg om å stille til valg som ny styreleder var det ikke vanskelig å svare positivt. Jeg går inn i denne rollen med stor ydmykhet, men også stolthet! Det jeg ikke viste var at jeg fikk med meg styreverv i Birken as på kjøpet. Og der har vi startet en prosess for å sikre at vi kan oppnå gode økonomiske resultater fremover, til gode for klubbens sportslige aktiviteter. I tillegg har jeg sakt ja til å være organisasjonsleder for NM 2024. Sesongen 2023/24 blir full av spennende utfordringer som jeg håper og tror vi, samlet sett, kan løse på en god måte.

De første 2 månedene som styreleder har jeg hatt møter med mange spennende og dyktige personer, i og utenfor klubben. Jeg har fått en bedre forståelse av utfordringene og hvem noen av ressurspersonene i klubben er, men jeg trenger mye mer innsikt.  Hvis du er en jeg ikke har snakket med og ønsker å bidra i utviklingen av klubben ta gjerne kontakt.

Arbeidet i det nye styret er i gang. I tillegg til de Tekniske Komiteene for hver av våre 4 ski grener (Randonee gruppen ble offisielt tatt opp på årsmøte) har vi etablert 3 arbeidsgrupper.  TKene kommuniserer direkte med dere via TK leder så jeg kan oppsummerer hva de 3 nye arbeidsgruppene skal bidra med

• Økonomistyring - utvikle helhetlig, transparent, standardisert (mellom TKene) og effektiv økonomistyring. Gruppen ledes av Thor Svegården
  • Inntektsutvikling - Øke inntekt fra eksterne aktører fra dagens 1.3 millioner til 3 millioner innen 2025. Gruppen ledes av Ole Kristian Kirkerud
  • Virksomhets- og organisasjonsutvikling – Kortsiktig fokuserer gruppen på å definere og effektivisere de administrative oppgavene i klubben. Dette arbeidet vil også forme arbeidsbeskrivelsen for en ny dagligleder. Gruppen vil også komme med forslag til hvordan klubben skal samhandle med eksterne aktører fremover slik at vi kan nå våre strategiske mål i fremtiden. Gruppen ledes av meg

En gjennomgang/justering av klubbens strategi vil skje i høst som input til alle arbeidsgruppene. Gruppene består av styremedlemmer og klubbens medlemmer. Har du noe du kan bidra med inn i gruppene ta gjerne kontakt med gruppeleder eller meg.

Jeg ønsker dere en riktig god sommer og hvis dere ser meg på Storgata eller på tur, stopp meg gjerne så kan vil hilse på den gamle måten😊

Litt om meg:

Jeg er oppvokst i Canada og er tidligere skiløper som konkurrerte mot Pierre Harvey, faren til Alex Harvey. Jeg har en sivilingeniør utdannelse fra USA og en MBA fra BI. Jeg har jobbet som linjeleder og konsulent med fokus på strategi, virksomhetsutvikling og endringsledelse. Jeg har 2 flotte døtre på 20 og 22 og en fantastisk kjæreste som bor 250 meter unna meg.

Erik Gaarder

Styreleder