På årsmøtet i Lillehammer Skiklub 4.mai ble det vedtatt at randonee skal opprettes som ny gren i skiklubben.

I klubbens strategi for 2021 – 2025 er det en målsetting at klubben skal «utvide det sportslige tilbudet til flere grener dersom det er hensiktsmessig for skiklubben».

De senere årene har det vært en enorm økning i interessen for randonee, både som konkurransegren, men vel så mye som en skiaktivitet som passer for alle. Med randonee kan man kombinere naturopplevelser, flotte turer og morsom skikjøring.

Og hva passer vel bedre enn at Lillehammer Skiklub – lokalisert midt i smørøyet for all slags herlige skiaktiviteter – og med mottoet «Ski for alle – hele livet» – tar randonee inn som ny gren i klubben. Randonee passer for alle; barn, ungdom, unge voksne og foreldre. Med randonee-gruppen kan vi utvide vårt skitilbud til enda flere i regionen, og rekruttere flere medlemmer.

Randonee vil også kunne styrke samholdet mellom medlemmer fra klubbens øvrige grener.

Vi ser for oss et tilbud på flere nivåer – fra «introduksjon til randonee», til de mer erfarne, og til de som ønsker å konkurrere. Det vil bli gjennomført kurs, treninger, felles turer og konkurranser.

Det er verdt å merke seg at Skiforbundets lisens for Langrenn & Randonee vil dekke evnt skader man får på randonee-turer og trening, på lik linje med langrennstrening (kr 310,- for årslisens hvis man er medlem i en klubb).

Kontaktperson Marcos Puigdefabregas

marcospuch@gmail.com