Kretsrenn

Gjennom hele vinteren blir det arrangert kretsrenn i Oppland skikrets. Det er vanlig kretsrenn, KM og en egen kretscup for denne gruppa.

Informasjon om kretscupen finner du her.

Påmelding på skirenn

Skisesongen er her, og dermed dermed tid for å melde seg på skirenn. Alle melder seg på skirenn via Min idrett. Her velger man renn og klasse (husk at barnet er blitt et år eldre). Velg: «betaler selv». Hvis man velger «klubben betaler», må klubben godkjenne dette, og det er ikke alltid det skjer før påmeldingsfristen er ute. Ta vare på kvittering, så kan man få dette startkontingenter refundert etter sesongslutt.

Hovedlandsrennet

Hovedlandsrennet er årets høydepunkt for gruppa. Det er den gangen i løpet av året man konkurrerer mot jevngamle langrennsløpere fra hele landet. Konkurransene går over tre dager med sprint, distanse og  avsluttes med kretsstafett.

Klubben vil her ha et opplegg med smøring og trener til stede.

Brikke

Alle skirenn i Oppland og stort sett i Norge bruker tidtakerbrikker fra Emit. Vi anbefaler at alle som går skirenn jevnlig har sin egen brikke. Disse brikkene får man kjøpt på Emit sine sider eller hos Betek på Lillehammer. Dette er en lur investering, da brikkene varer i flere seonger, og både som skiløper og syklist. Hvis man ikke kjøper egen brikke, kan man leie denne på hvert renn, men dette er en gjentakende kostnad som over tid vil bli større enn det å kjøpe egen brikke. Skiklubkontoret får samlefaktura med leiekostnader fra hvert renn, disse blir viderefakturert til personen det gjelder på slutten av sesongen.