Spond

Spond benyttes som informasjonskanal for treninger, samlinger og annen aktivitet.

Generelt gjelder følgende:

Fellestreninger

15/16 årsgruppa har inntil fire fellestreninger per i uke.

Mandag: Allsidig barmarkstrening sammen med alpint og freeski frem til høstferien.

Tirsdag: Langrennspesifikk trening på Birkebeineren skistadion.

Torsdag: Langrennspesifikk trening på Birkebeineren skistadion.

Søndag: Felles langtur frem til snøen kommer.

Ramme for trening utover dette, finnes i rammeprogrammet under. Dette er et forslag til trening utover det som er lagt opp til på fellestreningene på mandag, tirsdag, torsdag og søndag.

Rammeprogram

Samlinger

Klubbsamlinger

Hver høst er det barmarkssamling med en overnatting for 15/16 åringene inkludert utøvere som deltar gjennom treningssamarbeidet.

Andre samlinger

I tillegg er det andre samlinger som gruppen kan delta på, gjennom Oppland skikrets. Informasjon om kretsen sine samlinger finnes her:

Oppland skikrets sine samlinger

Skirenn

Kretsrenn

Gjennom hele vinteren blir det arrangert kretsrenn i Oppland skikrets. Det er vanlig kretsrenn, KM og en egen kretscup for denne gruppa.

Informasjon om kretscupen finner du her.

Hovedlandsrennet

Hovedlandsrennet er årets høydepunkt. Det er den gangen i løpet av året man konkurrerer mot jevngamle langrennsløpere fra hele landet. Konkurransene går over tre dager med sprint, distanse og  avsluttes med kretsstafett.

Klubben har et eget opplegg i forbindelse med HL. Dette inkluderer at smøreservice og trener til stede.

Anne Beathe Svarstad Andresen

Oppmann