Historie blir skrevet

Lillehammer Skiklub er tildelt Norgesmesterskap for alle seks grener knyttet til Norges Skiforbund (NSF). I tilegg vil «NM veka vinter» finne sted i samme periode. NM veka er et konsept utviklet av Norges Idrettsforbund med Norsk Tipping og NRK som hovedpartner. Konseptet vil prøves ut på vinterstid for første gang i 2020. I størrelse, både mtp, utøvere, støttaparat, tilskuere og logistikk er NSF og skiklubbens arrangement størst. Likevel er det to uavhengige arrangement, med ulik organisasjon, men med opplagt mange felles områder det må samarbeides på.

NM2020 på Facebook

SKINM2020 vil gå av stabelen fra 23.mars til 29.mars 2020. Det er forventet mellom 2500-3000 personer bare for SkiNM til Lillehammer regionen, og vi håper dette arrangementet vil prege byen på mange positive måter.

Erik Alver er leder for organisasjonskomiteen og har sammen med styreleder i klubben, Jon Erik Rønning, satt opp ett knall team til å organisere arrangementet. Vi er svært takknemlig for at Erik har takket ja til dette.

Med tildelingen av SkiNM 2020 besluttet organisasjonskomiteen å lage en egen NM profil. Denne er godkjent av Norges Skiforbund. Oppdraget gikk til Krible Design fra Vinstra.

Hovedlogo

Navnetrekk