Ungdommens Holmenkollrenn 2020

I helga var hele 35 utøvere fra 13/14års-gruppa i Holmenkollen for å delta på Ungdommens Holmenkollrenn. Vi har vært opptil 48 utøvere på trening i år, noe som er veldig gøy, og det er ekstra gøy at så mange av disse ville være med til Kollen også. Med foreldre var vi en ordentlig stor og god gjeng på tur!

Vi startet helga med gjennomgang av løypa som hadde blitt lagt om på grunn av lite snø. Etter gjennomgang kunne vi konkludere med at det var ei hard løype, men at dette var noe som passet oss bra. Vi har jo trent i motbakkene på Birkebeineren stadion i hele vinter, og er det noe vi kan så er det motbakker! Kvelden ble brukt til å spise deilig middagsbuffet, ha informasjonsmøte, feire Kassander som hadde bursdag og springe i gangene på hotellet. Flere rakk også å bade i bassenget, og noen utforsket de gamle delene av hotellet der det spøkte!

På lørdag var det klart for 3 km klassisk, og selv om smøreforholdene var litt krevende, fikset de tre K´er (Kristian, Kenneth og Kjetil) kjempegode ski til Lillehammer sine utøvere! Det samme gjorde smørerne i Roterud, Follebu og Søre Ål! Støtteapparatet med Hilde i spissen laget en ordentlig koselig base for både utøvere og foreldre utenfor smørebodene, med vimpel, stoler, kaker, kaffe og kakao. Dette gjorde at samholdet ble stort på stadion! Vi hadde utøvere i alle klasser, og samtlige utøvere hadde helt rå innsats på løpet. Mange gode renn, fornøyde utøvere og kjempegod stemning gjorde lørdagen til en herlig dag! På kvelden hadde vi quiz i tillegg til middag og annet gøy på hotellet!

På søndag var det siste renndag og 3 km skøyting på planen. Raskt føre og løyper som holdt seg bra gjennom hele dagen dannet grunnlaget for nok en god dag i sporet for 13/14års-gruppa. Alle utøverne klinket til denne dagen også, og det var mange blide fjes etter løpet som syntes det var veldig stas å få gå i Holmenkollen.

Alt i alt var det en kjempefin helg der både store og små koste seg på tur! Tusen takk til Hilde som organiserer det hele og smørerne som fikser superski til utøverne, og til absolutt alle sammen som var med i helga! At alle heier på alle, spør hvordan løpet gikk, skryter og passer på alle, gjør det veldig fint å være en del av 13/14års-gruppa. Alle utøverne fortjener også en spesiell takk for at dere tok så godt vare på hverandre, hadde kjempegod innsats på løpene og lagde så god stemning på turen. Ingvill er superstolt av hele gjengen!

Nå er vi klare for flere artige skitreninger og skirenn utover vinteren!