LILLEHAMMER: Tirsdag 16. juni avholdt Lillehammer Skiklub sitt årsmøte på Birkebeineren Hotel med helt nyoppusset resepsjonsområdet og andre nyoppussede fasiliteter som velvære avdeling og garderober.

På grunn av situasjonen med korona valgte TK’ene å kjøre prisutdeling for sine priser på Årsmøtet. Priser som CC-Pokalen, Lillehammer Handelsstandspokal og bestemannsprisen blir vanligvis utdelt på  sesongavslutningene, men i år ble det på årsmøtet.

CC-Pokalen (alpint) og Lillehammer Handelsstandspokal (langrenn) er til utøvere i aldersbestemte klasser som har bidratt positivt til miljø, treningsglede og videreføring av Lillehammer Skiklub sine kjerneverdier. Dette kom godt til syne under begrunnelsene som ble lest opp av vinnerne. Årets vinnere ble Freja-Mathilde Vorre (alpint) og Mille Marie Storlien (langrenn). Vi gleder oss til å følge de videre kommende sesong.

Bestemannsprisen ble delt mellom Håvard Solås Taugbøl og Martin Løwstrøm Nyenget. Deres prestasjoner har vært totalt sett helt identiske og umulige å skille. Begge har også blitt tatt ut til sentrale landslag i Norges Skiforbund Langrenn.

Det ble også delt ut tre andre priser på årets årsmøte. Sparebank 1 Østlandets Hederspris, Årets Ildsjel og Lillehammer Skiklub’s Fortjenestemedalje.

Brita Faanes, Sponsoransvarlig fra Sparebank 1 Østlandet, kom for å dele ut prisen Sparebank 1 Østlandets Hederspris. Denne prisen ble vunnet av Roar Tinholt som igjennom de siste årene har silt opp utrettelig for Lillehammer Skiklub og alpingruppa. I begrunnelsen var det nevnt et skyhøyt antall treninger han har stilt opp på de siste to årene og en positivitet få kan måle seg med. Prisvinneren kunne smykke seg med en fin karikaturtegning av seg selv, diplom og en blomsterbukett.

Skjønte ikke hva som traff han

Årets Ildsjel ble vunnet av Erik Alver som har ledet organisasjonskomiteen for NM 2020. Erik har brukt et utall av timer tidlig og sent det siste halvannet året. Han har ledet en organisasjon med en rekke dyktige og kompetente mennesker og fått alle til å dra i samme retning. Prisvinneren ble meget overrasket over prisen. Erik fikk med seg et trykk av NM maleriet, diplom og en blomsterbukett.

Styret hadde i år besluttet å dele ut Lillehammer Skiklub’s Fortjenestemedalje. Denne gikk til over 50 års lang og tro tjeneste i klubben. Først som utøver, så trener for junior også som løypesjef for små og store arrangement var noen av ordene som ble lest opp i begrunnelsen. Vinneren, Ivar Hjelmseth, skjønte ikke helt hva som traff han når han forsiktig kom opp til podiet for å motta velfortjent hyllest. Ivar fikk utdelt Fortjenestemedaljen, diplom og en blomsterbukett.

Prisvinnere sesongen 2019/2020. Bak f.h Roar Tinholt, Erik Alver, Ivar Hjelmseth. Foran f.h Freja-Mathilde Vorre, Mille Marie Storlien, Håvard Solås Taugbøl.