Priser og utmerkelser fra Årsmøtet

I tradisjon tro ble det overrakt priser til medlemmer som har utmerket seg igjennom årets sesong og/eller gjennom flere år. Utdelingen fant sted på vårt Årsmøte på Birkebeineren Hotel.

I år ble det delt ut 6 priser og det var totalt 8 forskjellige prisvinnere.

CC Pokal og Lillehammer Handelsstands Pokal

For å være på den sikre siden i forhold til smittesituasjonen i regionen, så tjuvstartet administrasjonen med sportssjefene i spissen utdelingen dagen før utenfor Birkebeineren Hotel. Tilstede var styreleder, daglig leder og sportssjefene i tillegg til prisvinnerne. De to første utmerkelsene som det ble tjuvstartet med var CC Pokalen for beste sportslige prestasjon eller utvikling i alpint. Lillehammer Handelsstands Pokal for beste sportslige prestasjon eller utvikling i langrenn. Ulrik Fjeldavlie Linberg (alpint) trodde det skulle filmes basis øvelser som skulle brukes til eksempler, mens Nora Melbø Sunde (langrenn) trodde hun skulle møte bestemor for å prøve bunad på Husfliden. Til å dele ut prisene var Håvard Solås Taugbøl hanket inn. Prisvinnerne ble veldig overrasket når de skjønte at det ikke skulle hinkes eller skulle prøves bunad.

Bestemannsprisen og Fortjenestemedaljen

I tillegg til CC Pokalen og Lillehammer Handelsstands Pokal ble det også delt ut Bestemannsprisen 2020 og Fortjenestemedaljen. Vinneren av begge prisene var Håvard Solås Taugbøl som også hadde gått på limpinnen og kun trodde han skulle dele ut priser. 3.plass i VM var en solid søknad til å vinne årets Bestemannspris, samt flere topplasseringer i nasjonale og internasjonale konkurranser var noe av begrunnelsene. I tillegg har Håvard aldri vært vanskelig for å få med seg til å bidra ned i de yngres rekker og har vist forbilledlig innsats som utøver og som forbilde for utøverne i Lillehammer Skiklub.

Sparebank 1 Østlandets Hederspris

Utmerkelsene som gjenstod for utdeling på årsmøtet var Sparebank 1 Østlandets Hederspris og Årets ildsjel. Brita Faanes fra Sparebank 1 Østlandet leste opp tildelingsteksten og overrekte en karikaturtegning av prisvinner Hilde Grøneng, blomster og diplom. Det var en tydelig rørt hedersprisvinner som mottok velfortjent hyllest fra årsmøtet.

Sparebank 1 Østlandets Hederspris vinner Hilde Grøneng

Årets ildsjel

Årets ildsjel prisen ble i år gitt ut til fire verdige ildsjeler. Berit Melbø mottok prisen for utallige timer med verving av medlemmer for funksjonæroppgaver og oppofrende innsats de siste årerne i langrennsgruppene. Raymond Sjømark, Kristian Lien og Gøran Langgaard fikk mottok også Årets ildsjelpris for sitt utrettelige arbeid for freeskigruppa de siste tre årene hvor disse har stått for det meste av tilrettelegging, tilpasning og gjennomføring av aktivitet. Prisvinnerne for Årets ildsjel mottok blomst og diplom.

Berit Melbø vinner av Årets Ildsjel
Årets vinnere av Årets ildsjel f.v Kristian Lien, Gøran Langgaard og Raymond Sjømark