I år kom årets julegave litt på forskudd her i klubben. Lillehammer Skiklub har blitt tildelt henholdsvis 50.000 kr for utstyrsoppgradering i Freeski og 133.000 kr til Alpint. Det er igjennom Sparebankstiftelsen DNB midlene har blitt tildelt. Midlene er søkt om i forhold til utstyrsoppgraderinger.

I søknadene kommer det tydelig fram at utstyr for tilrettelegging av aktivitet er en avgjørende faktor for begge idrettene. -Vi ønsker å stimulere til mest mulig aktivitet og da bør vi ha et utstyr som svarer til dagens standard og innsatsen utøverne legger ned, sier en fornøyd Bjørn-Tore Staurset, sportssjef alpint. -Dette gir oss også en god mulighet til å ruste oss for framtiden og frigjøre midler i kommende budsjett til mer aktivitet for klubben sine medlemmer, skyter han til.

Leder i Freeski, Caroline Bræin Klette, er også strålende fornøyd med at jula kom tidlig i år. -Dette er en kjærkommen tildeling som gjør at vi kan fortsette utviklingen i Freeskigruppa. Vi har vært i sterk vekst og det har blomstret skikkelig nå i høst.

Utstyret det er innvilget midler til er tidtakerutstyr, porter, videokamera og TV-skjerm for alpint.

For Freeski er det innvilget midler til myke elementer til innetreningen fra høsten av. Vi leier utstyr fra Turnforeningen, og nå har vi sjansen til å kjøpe noen elementer som er enda mer spesifikke til freeski-trening. I tillegg kan vi også «by på litt» overfor Turnforeningen, og det setter vi stor pris på.

Vi ba også om støtte til nye bibs. Med rundt 130 medlemmer er det behov for en stor bestilling av nye bibs. Bibsene er identitetsskapende og gjenkjennelige, samt barna synes de er kule å ha på. I tillegg er det navn på dem, og det gjør det veldig mye enklere for trenerne å se hvem som er hvem: barn er særdeles lik bak hjem og briller. Bibsene får alle barna som er med oss på skitreningene gratis, og ny runde med bibs er under bestilling i disse dager.