Høsthilsen fra leder'n

«Skal noen få sin rett, må noen også gjøre sin plikt. Og det kan ikke være slik at vi har et samfunn delt i to grupper, de som skal få, og de som skal gi. Alle, uansett forutsetninger, kan bidra med noe. Retten til å delta vil aldri bli en realitet om vi ikke også klarer å få oppslutning om plikten til å bidra.»

Dette skriver Dag Endal, leder av Haugerud Idrettslag, i Aftenposten 18.august i år.

Vi i Lillehammer Skiklub er i gang med høsten. Skolene har startet opp, en del av gruppene i Lillehammer Skiklub er i gang med treninger, mens andre snart starter opp. Vi har 439 unge aktive medlemmer i skiklubben og det er vi stolte av! I et folkehelseperspektiv er det viktig å engasjere barna våre i fysisk aktivitet. Men som artikkelforfatteren over sier; retten til å delta kan aldri bli en realitet om vi ikke også klarer å få oppslutning om plikten til å bidra. Og misforstå meg rett!! Det er utrolig mange som bidrar. Hadde vi ikke hatt det, hadde vi ikke kunnet gi det tilbudet vi gir! Tusen hjertelig takk til alle dere som bidrar!

Men i tillegg til at vi ønsker nye aktive medlemmer – og da spesielt de unge – velkommen, ønsker vi også flere som vil bidra velkommen. Vi trenger både trenere, oppmenn, styremedlemmer og «dugnadsfolk». Dugnadene er en av våre store inntektskilder og en viktig del av det å kunne gi alle våre medlemmer et godt og kvalitetssikret tilbud. For meg har dugnadsarbeid alltid vært kjærkomment. På dugnad har jeg truffet noen av mine beste venner. Jeg elsker å være med på dugnad! Rett og slett fordi jeg elsker folk. Også er vi jo forskjellige; jeg vet det. Vi kan ha forskjellige grunner for å bidra. Uansett grunn; jeg håper du vil være med å bidra til at vi kan fortsette å tilby våre medlemmer, og da spesielt de unge, aktiviteter og fellesskap. Lurer du på hva DU kan bidra med? Ta kontakt så finner vi ut av det.

Ski for alle, hele livet!

Visste du forresten at ordet «dugnad» i 2004 ble kåret til Norges nasjonalord? La oss gjøre ære på dette nasjonalordet og bidra positivt inn i fellesskapet alle sammen!

God høst!

NB! På lørdag arrangeres «Gata er di» og vi skal vi ha stand i gågata sammen med MANGE andre. Stikk gjerne innom!

Med hilsen fra

Trude Emaus