Skrevet av: Ivar Ringen

«Dette er jo det eneste jeg bruker penger på», svarte Åge Ludvigsen, når jeg antyder at dette var råflott (10’) når han har bestilt seg nye Madshus Redline 3.0 ski og bindinger. Presang til deg sjøl, sier jeg, til BIRKEBEINEREN som i dag har åremålsdag.
Skirennet – i en eller annen form i 2021 – det 82. i rekken (1932) – går han. Det ble ikke arrangert i krigsårene, i 1948 (uenighet mellom arrangørklubbene), i 2007 og 2014 (respekt for værgudene), og i 2020 (Covid 19).
Lillehammer Skiklubs Åge Ludvigsen skal gå for sitt 55. merke til vinteren og vil – om han lykkes – ha like mange merker som de som har flest til nå; Lukas Fredrik Lütken (Norske Studenters Roklubb) og Johan Østvang (Mesnalia Skilag).
Han er likeglad når jeg minner han på at han «bommet» i 1962 (debut) og i 1967.
Det betyr at det blir stor fest i 2022 Åge – da skriver du skihistorie.
Åge ble tildelt Lillehammer Skiklubs Fortjenestemedalje i 1993 for «særlig fortjenestefullt arbeid for klubben».

GRATULERER med dagen, Åge 🇳🇴💐😃

Foto: Jubilanten, sammen med styreleder, Jon-Erik Rønning, og daglig leder Stine Lombnæs.