Helga 19.-20. oktober var 41 13-16-åringer fra Lillehammer Skiklub samlet på Natrudstilen for å trene og ha det gøy sammen. Hele gjengen startet samlingen lørdag formiddag på Birkebeineren Stadion med en økt på rulleski. Her fikk vi både lekt oss, trent teknikk og gitt full gass på flere omganger stafett, og god konsentrasjon og bra trøkk gjorde dette til en morsom og utfordrende økt.

Videre kjørte vi opp til Natrudstilen og innlosjerte oss på Sjusjøen Lodge. Her spiste alle lunsj sammen og Kristian Holm snakket til oss om hva som kreves for å gå fort på ski. På den andre økten stod løpeintervall på planen, og 15-16-åringene kjørte 10x1min elghufs opp slalåmbakken. 13-14-åringene sprang 3x5min (30/15) i en rundløype, og avsluttet med noen korte hurtighetsdag med staver. Etter rå innsats fra begge grupper smakte selvlaget taco helt nydelig til middag! Kvelden be brukt til å springe rundt både inni og utenfor hytta, løse artige gruppeoppgaver som Guro hadde laget, og noen vant flotte uttrekkspremier fra Madshus og skiklubben. Selvsagt spiste vi lørdagsgodt også!

Søndagen startet med en god frokost før begge grupper la ut på hver sin langtur på beina. 15-16-åringene sprang en litt lengre tur rundt Sjusjøvannet, mens 13-14-åringene sprang i «uvêrsløypene» nede på Natrudstilen. Tross null grader, lett snøvêr og litt kalde tær, gikk 2 timer løping som en lek! Det var likevel godt å komme tilbake til den varme hytta for en matbit før hjemreise.

Godt humør, interessante samtaler, mye latter og fnising, bra trøkk og super innsats gjorde dette til en «knallkjekk» samling! Det var veldig gøy at så mange ville være med, og vi håper på like bra oppmøte på skitreningene framover. Tusen takk for laget!