Lillehammer Skiklub har besluttet å avlyse ski NM 2020

Etter fortløpende vurdering siden utbruddet av Korona viruset, har organisasjonskomiteen for ski NM 2020 på Lillehammer blitt enige med kommuneoverlegene i Lillehammer og Øyer, samt Norges Skiforbund, om at arrangementet skal avlyses. Dette er i tråd med retningslinjer og pålegg fra Folkehelseinstituttet oppdatert den 11.3.2020.

Lillehammer Skiklub har planlagt arrangementet siden høsten 2018, og gledet oss til å ta imot anslagsvis 1500 deltakere, presse og publikum til tidenes NM fest. Vi har dessuten nær 700 frivillige som har vært parate og gledet seg til arrangementet. Det er leit for oss, men likevel en enkel avgjørelse å ta som et bidrag til å hindre unødig spredning av smitte av Korona viruset. Vi ønsker velkommen til skifest på Lillehammer ved en senere anledning.

Informasjon om avlysning arrangement på NSFs sider: https://www.skiforbundet.no/norges-skiforbund/nyheter/2020/3/for-arrangorer-og-utovere-ved-avlysning-av-renn/