Birken 2021 – med stor deltagelse fra Lillehammer Skiklub på flere arenaer!

Birkebeinerrittet 2021 ble gjennomført i nydelig vær, på tørt føre og med gode forhold på alle måter.

Fra Lillehammer Skiklub stilte ca 30 medlemmer som fullførte den flotte sykkelturen over fjellet, inkludert vår egen sportssjef i langrenn, Petter. I tillegg er det mange skiklubb-medlemmer som sykler for Lillehammer Cyckleklubb. Deltagerne kunne rapporterte om god stemning i løypa og uttrykte STOR glede ved endelig å få delta i Birken igjen. Gratulerer til alle sammen for godt gjennomført ritt!

Birkebeinerløpet hadde klubben 28 medlemmer som gjennomførte den fulle distansen, fordelt utover samtlige aldersklasser helt opp til 80 år, der Åge Ludvigsen representerte klubben.

I tillegg deltok 3 medlemmer på halv-Birken. Her løp Bjørn Eide-Pedersen meget bra i klassen for funksjonshemmede. Og Kari-Anne Veen (kvinner 50) disket opp med bestetid på denne distansen av samtlige damer.

I Ungdomsbirken stilte til sammen 7 spreke ungdommer i klubbens drakt, og det ble flere pallplasser og sterke løp av alle.

Barnebirken sykkel og løp hadde også mange ivrige deltagere fra klubben!

Vi kunne trukket frem mange flotte enkeltprestasjoner  – for dem var det flust av! Men vi mener nå likevel at ALLE våre deltagere har lagt ned en flott innsats, så vi ønsker bare å si:

GRATULERER ALLE SAMMEN for vel gjennomført Birken 2021! Vi regner med å se mange av dere på Birkebeinerrennet – og Ingalåmi – til vinteren!

Vi vil også rette en STOR takk til de mange fra skiklubben som jobbet DUGNAD på de ulike Birken-arrangementene. 70 personer på rittet og 55 på løpet, som bidro med alt fra opprigg, startnummerutlevering, sportsmesse, matstasjoner, sykkelparkering og nedrigg. Det var god stemning på vaktene, og det virket som om folk koste seg på dugnad også. Tusen takk til alle som bidro – dette er en viktig inntektskilde for klubben!