Lillehammer Skiklub har gleden til å invitere medlemmer i alpingruppa til storsamling og årets desidert største samlingshøydepunkt i Hintertux, Østerrike i uke 41. Første skidag vil være søndag 8. oktober og siste skidag fredag 13. oktober (6 skidager).

Påmeldingsfrist 20. juni

Årets treningssamling i Hintertux vil bli på Hotel Sonnleiten som tidligere år. Her vet vi at vi får topp service fra Georg og resten av familien. Hotellet ligger i Lanersbach, med skikjøring på breen i Hintertux. Det går buss fra hotellet til dalstasjonen i Hintertux (ca 15 min bussreise).

Hotell

Prisen på hotellet er ca €65,- per døgn for voksne, og ca €49,- per døgn for barn. Turist skatt (ca €1,80 per natt) kommer i tillegg. Prisen for barn gjelder ikke når ett barn bor sammen med en voksen i dobbeltrom (da er det voksen pris på begge. Er man tre på et rom, går den ene som barn hvis 14 år eller yngre). En betaler selv for overnatting i resepsjonen.

Prisen inkluderer helpensjon med frokost, niste og tre retters middag.

Heiskort

Heiskortprisene er ikke satt enda for vintersesongen. Pr nå estimeres heiskortkostnaden til €52,00,- per dag for voksne. Heiskortene for løperne vil bli sterkt subsidiert av vår fantastiske grensponsor CC Gjøvik Eiendom dersom vi er mange nok utøvere. Heiskort for utøvere koster €111,00 for barn (6 dagers kort). Vi bestiller heiskort samlet innen vi drar ned. Det er også heiskort 4 av 6 dager (€ 220) og 5 av 7 dager (€260). Dette passer for foreldre som ønsker færre dager på ski. Totto legger ut for heiskort. Dette blir fakturert i etterkant av samlingen.

Opplegget passer godt for familier, og det finns mye å finne på i Zillertal i tillegg til skikjøring (vandring, shopping, bad etc.).

Reise

Flyreise til München, Salzburg eller Innsbruck og deretter leiebil til Lanersbach er et ofte brukt alternativ. Et annet er bilkjøring hele veien, med ferge Oslo – Kiel alternativt Gøteborg – Kiel.

Ankomst lørdag 7. oktober (kan ha ankomst 6. oktober om det passer bedre). Hjemsreise fredag 13. oktober.

Treningen blir i LSK regi og vi må regne med å stille med hjelpetrenerfunksjon i foreldregruppa. Praktisk gjennomføring og gruppeinndeling blir anpasset til gruppenes størrelser og ferdigheter.

Opplegget passer best for løpere i U12 og eldre, men vi tilpasser også for småsøsken som er med.

Totto kjører bil ned og kan ta med ski, staver og støvler, som gjør at en slipper spesialbagasje på flyet. Sist vi gjorde dette tok vi 200 kr for tur/retur pr person som sendte med ski. Dette for å dekke opp noe av kostnaden med å kjøre ned.

Grensponsorer