Litt om treningen i høst:

Vi starter opp treningen etter høstferien på tirsdag. 13 oktober 2020 kl 1800 til 1915 på Birkebeinaren Skistadion ved Skistua Kafe. Da med jobbesko, og klær etter vær. Drikkebelte er fint å ha med.

Tirsdager: 18:00-19:15

Torsdager: 18:00-19:15

Spesifikk plan for dei ulike treningene finner du i menyen til høyre.

Treningen vil være variert med fokus på øvelser som utvikler, utholdenhet, styrke, koordinasjon og balanse. Treninger blir alltid avsluttet med uttøying.

Vi fortsetter som i fjor med at 11/12 årsgruppen vil ha rulleski på treninger utover hele høsten. Dette vil være aktivitet frem til været ikke tillater det mer, så uansett skal det være med joggesko på torsdager.

Utstyr:

Skiklubben har sett med rulleski, som det er mulig å låne. Ta kontakt med oppmann på forhånd, for å gje beskjed at du vil låne. For de som har lyst å kjøpe ski kan derfor være lurt å søke litt på Finn.no om det finnes noe rulleski om en ikke har. For denne gruppen vil junior skøyte ski være den optimale skien.

Når det gjelder staver kan de godt bruke de de går på ski med. Men en må skifte trinse til en som tåler rulleski. Stikk innom Sport1 Lillehammer, for hjelp eller spørsmål ved dette.

Håper vi sees etter høstferien.